Friday, August 12, 2016

Bukan milik kita .. akan terlepas jua



"walau genggamannya kuat, tapi bukan milik kita, Akan terlepas jua"
" Tak ada yang lebih baik, Tak ada yang lebih cantik, Beroleh keredhaanNya"

hye guys, Dah baca quote atas ini? Actually ayat ini dipetik daripada lagu Alhamdulillah by Wani . Ada kesempatan pegi jengah video lyric nih. Pada aku lagu nih sweet2 untuk beri kesedaran kepada kita. Well, kalau ade masalah berkaitan hati. Mungkin ini salah satu lagu yang patut dengar kot. 
Kenapa aku kata gitu. Sebab walau mana kuat pon kita inginkan sesuatu, tapi kalau ia bukan untuk kita. Kita takkan dapat sampai bila-bila. Nak tahu kenapa? Tak ada yang lebih baik dan cantik dari aturan yang maha Esa. Moga kite redha menerima takdir dan aturan untuk kita. In shaa Allah.

so sedikit pesanan untuk diri.

Sebenarnya, aku terasa nak cerita sesuatu. Sekarang nih kenapa ye aku susah untuk mengaku dekat diri aku. Macam mana nak tahu kita da move on? Hahahah.
Kenapa rasa sakit tuh masih ada bila aku tengok gambar cincin tuh. hurt deep inside. Aku dah agak aq memang xboleh jumpa dia dulu. Aku perlukan masa yang sangat lama utk betul2 confirm aku da move on. Ye. memang aq da tersuka orang lain tapi masalah nyer perasaan tuh tak sama. Debar tuh x sama. Dan orang yang aku suka tuh sikit2 aku lupa dan pudar dari hati aku sebab aku masih stuck dekat orang lama. Allah susah sangat ke aku nak lupakan dia. 6 tahun dah ! 6 tahun weh . Malam tuh memang berkali aku jerit dalam hati aku . AKU DAH TAK SUKA DIA ! TAK ! TAK ! TAK . but dalam hati aku, aku rasa kecewa sangat bila aku tgk gmbr cincin yang awek dia post. aku masih menunggu dia ke? 

i just don't have any answer for it.

Sekarang memang aku selalu abaikan bila hati aku mula menyoal. Aku harap sem baru nih aku lebih fokus bljr. buat ape aku fikir pasal cinta sedangkan yang perlu aku kejar adalah cita-cita aku,

AKU HARAP INI SEMUA MAINAN PERASAAN.  


 

No comments: